torsdag 11 augusti 2016

Blodsband väl värda att läsa om

Mrs Calloway på bokbloggen A room of my own tipsade för ett bra tag sedan om Augustin Erbas bok "Blodsbunden". (HÄR är hennes recension.) Jag blev mycket nyfiken och lade genast boktiteln på minnet samt bevakade den på nätbokhandeln för att se när den kom ut i pocketupplaga.

Nu har jag äntligen köpt pocketboken, läst den - och blivit djupt tagen av den! Eftersom jag även valt den som läsning till vår bokklubbs nästa träff om några veckor, så kommer jag inte att recensera den just nu (vi håller rätt hårt på att inte snacka om våra lästa böcker förrän vi ses allihop och pratar om dem tillsammans) men jag kan varmt rekommendera den.


Det här är omslaget till den snygga inbundna utgåvan. Pocketboken som jag köpte är inte alls lika fin (men strunt samma, det är innehållet som är det viktiga!).


4 kommentarer:

  1. Kan inte få in i mitt huvud att titeln inte är Blodhunden som jag läste fel första gången.. men boken ligger i alla fall i läshögen där hemma. Ser fram emot att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns tyvärr en hund som råkar illa ut i boken. För att citera Sanna på "Sannas bokhylla" som brukar skriva om "hundskadeindex" så ligger tyvärr denna bok skyhögt på just det indexet. Arma hund...

      Radera
  2. Verkligen roligt att du gillade den! Inväntar recension

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att upptäcka en ny svensk författare! Recension kommer lördagen den 27 augusti.

      Radera