torsdag 26 november 2015

Vad söker folk på för att hamna här?


Boken har ingenting med någonting att göra.


Jag tycker att det är lite lustigt att Blogger slänger åt mig sökord emellanåt, så att jag kan se vad folk har sökt på när de råkade hamna på min blogg.

Om man tittar på den senaste månaden så är det i särklass vanligaste att någon har letat efter "Att hela de levande" - och alla varianter på felstavningar och missuppfattningar av titeln. Det gläder mig, för den romanen är definitivt en av årets höjdpunkter.

Men i övrigt då? Någon har letat efter en recension av "P.S. Jag älskar dig" och den människan tycker jag lite synd om, för den boken hör till de sämsta jag läst om man bortser från "Ett sista livstecken".

Vad man inte har letat på är också intressant. Recensions-exet "Regissören" blev det dödstyst om. Jag har inte hört en enda kommentar från andra bokbloggare, inte från läsare, inte från förlaget eller författaren - ingen har sagt ett pip om boken. Jag som är fullständigt övertygad om att den kommer att slå stort! Kan man läsa alla andra svenska deckare och uppskatta dem, så kommer man att gilla den här. Märkligt.

Men sökorden i sig är också roliga att sitta och titta på, fundera vad som ligger bakom:

  • mossig deckare korsord - Kan ni begripa vad man varit ute efter?
  • hur många invandrare bor på djursholm - Här tror jag det handlade om flyktingmottagande egentligen, men antagligen har man hamnat på min blogg eftersom jag skrivit om "I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra"
  • böcker handling död tittar ner på jorden - Jamen, det här måste väl ändå vara "Flickan från ovan" eller vad tror ni?
  • liten by märkliga dödsfall - Har ingen aning om vad det kan handla om och i ärlighetens namn skulle jag tro att personen som sökte på detta fick hundra miljoner träffar...
  • straffas man för otrohet när man dör - Den frågan fick jag lite ont i magen av, ska erkännas - tänk om det på riktigt sitter någon ångestfylld människa därute och knappar in dessa sökord på sin dator och hoppas på ett förlåtande svar?
//Joelinda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar